Határtalanul 2022

Készült: 2022. június 07. kedd

Iskolánk 7-8. osztályos tanulói a 2021/2022-es tanévben végre eljuthattak Erdélybe két olyan tanév után, amelyekben a járványhelyzet a Határtalanul program pályázatában tervezett kirándulásokat meghiúsította.

Tanulóink nagy örömmel és elszántsággal vetették bele magukat a felkészülésebe. A programfüzet alapján már jó előre tájékozódtak az úticélokról, így előzetes tudást is szereztek a tanulmányúttal kapcsolatban.

Intézményünk a Baksai Általános Iskola 7-8. osztályos tanulóival közösen kelt útra 2022. május 29-én Székelyföldre, egész pontosan Tusnádfürdőre. Útközben megtekintettük a gyulafehérvári székesegyházat és a belvárost, amely még a rossz idő ellenére is lenyűgöző látnivaló volt. A mintegy 800 kilométeres utazás után fáradtan, de jó kedvvel és nagyon éhesen értünk szálláshelyünkre, a kiváló Szent Kristóf Panzióba.

Kirándulásunk második napján elsőként a csodás fürdővárosba, Szovátára utaztunk, ahol megtekintettük a Medve-tavat és környékét. Ezután a parajdi sóbánya következett 120 méteres mélységben. A korondi bevásárlás után megálltunk még Farkaslakán, Tamási Áron síremlékénél, és megnéztük Szejkefürdőn a lenyűgöző Mini Erdély Parkot, amelyben a tanulók megtekinthették Erdély épített örökségének sokszínűségét. A park mellett található Orbán Balázsnak, Székelyföld története és földrajza legjelesebb leírójának a síremléke, és az oda vezető székelykapu-sor, ami szintén nagy élmény volt a tanulók számára.

A harmadik napot az újtusnádi borvíz kóstolásával kezdtük. A vélemények megoszlottak az ízével kapcsolatban, de az tény, hogy az erdélyi borvizek jelentős része gyógyító hatású. Útunk ezután Madéfalvára vezetett, ahol megtekintettük a madéfalvi veszedelem emlékművét. A Gyilkos-tó és a Békás-szoros szemkápráztató élmény volt mindenki számára, a csíksomlyói kegytemplom meglátogatása pedig a lelki feltöltődést szolgálta. A harmadik napon utolsó úticélunk Csíkszereda és a Mikó-vár volt.

A tanulmányi kirándulás negyedik napján az egyedülálló természeti értékeket őrző Mohos-tőzeglápot és a Szent Anna-tavat tekintettük meg elsőként. Ezután Kézdivásárhely belvárosát csodáltuk meg, majd Alsócsernátonban, az egykori Damokos-kúriában található skanzenben, a Haszmann Pál Múzeumban tettünk látogatást. A napot Prázsmáron, a szász evangélikus erődtemplom megtekintésével zártuk. A Tusnádfürdőre való visszaérkezésünkkor a helyi iskola diákjai várták a mieinket, hogy egy jó kis barátságos focimeccsen derüljön ki, hogy melyik iskola rendelkezik a jobb csapattal. Végül a mérkőzésen igazságos döntetlen született.

Az utolsó napon, hazafelé ismét 800 kilométer várt ránk és még egy utolsó megálló Vajdahunyadon, a vár. A kívülről csodálatos, ám belül nem túl sok élményt kínáló építmény megtekintése után a határ felé vettük utunkat, ahol némi technikai probléma miatt akadt még egy kis izgalom, de szerencsére utazásunk magyarországi szakasza már eseménytelenül telt, és este 11.00 órára nagyon fáradtan, de élményekkel tele értünk vissza Királyegyházára.