Osztálykirándulások 2021

Készült: 2021. június 16. szerda

A 2020/2021-es tanév az előzőhöz hasonlóan rendkívüli volt, de az osztálykirándulások természetesen idén sem maradhattak el. Az alábbiakban szöveges-képes beszámolók olvashatók az 1-8. osztály élményeiről.

2021. június 9-én az 1. osztály Pécsre kirándult. A Széchenyi térről a városnéző kisvonattal elmentünk a Zsolnay Kulturális Negyedbe. Megérkezésünk után a gyerekek birtokba vették a játszótereket, ahol a csúszdák, a hinták, a mászókák, és az ügyességi játékok remek kikapcsolódást nyújtottak számukra. Pihenésképpen sétáltunk, körülnéztünk a Negyedben, meglátogattuk az ottani kézművesboltokat. A cukorkakészítésről megtekintettünk egy rövid kisfilmet, és kóstolót is kaptunk a már kész termékekből. A kisvonattal visszautaztunk a belvárosba, ahol finom, kézműves fagyival frissítettük fel magunkat. A nagy meleg ellenére egy élményekkel teli napot töltöttünk együtt.

2021. június 10-én a 2. osztály egy szentlőrinci biciklitúrán vett részt, ahol egy fagylalt/hókristály elfogyasztása után, Méri néni vezetésével a játszótéren izgalmas játékokat játszottunk a gyerekekkel. Pihenésként elsétáltunk a Power Freetime Center-be, ahol mindenki jóízűen elfogyasztotta az általa választott hamburgert vagy pizzát. Majd teli hassal, kellemesen elfáradva, balesetmentesen tértünk vissza az iskolába.

A 3. osztályosokkal 2021. június 10-én, csütörtökön reggel gyalogtúrára indultunk a határba. Az időjárás szerencsére kedvezett nekünk, ideális volt a kiránduláshoz. A kellemes sétatempót nem volt nehéz tartani, a pihenők során pedig az evés-ivás mellett frizbizésre, tollasozásra, kártyázásra is szakítottunk időt. Visszaérkezés után egy-egy fagyival/jégkrémmel jutalmaztuk magunkat a teljesítményünkért.

A 4. osztály 2021. június 3-án Pécsre, a Zsolnay negyedbe látogatott. A városi sétánk során gyakorolhattuk a KRESZ-oktatáson megtanultak helyes alkalmazását, játszottunk egy nagyot a játszótereken, cukorkát kóstoltunk és fagyiztunk. Június 9-én biciklitúrát tettünk Szentlőrincre. Izmosodtunk a felnőttek játszóterén, majd isteni pizzákat fogyasztottunk a Power Freetime Center-ben, melyet egy hatalmas fagyival koronáztunk meg. Ricsi bácsi gondoskodott a sok szénhidrát és cukor elégetéséről, hazafelé Tarcsapusztának vettük az irányt és így kis kerülővel ugyan, de épségben, tele élményekkel értünk vissza az iskolába. 11-én Budapestre kirándultunk. Úti céljaink a következők voltak: Hősök tere – a Millenniumi Emlékműnél felidéztük a vezéreinkről, királyainkról tanultakat; Vajdahunyad vára – a Mezőgazdasági Múzeum kiállításait tekintettük meg, ahol találkoztunk kitömött állatokkal, régen használt mezőgazdasági eszközökkel és Kincsem versenyló életéről is sokat megtudtunk; Állatkert – itt sok érdekes állatot láttunk, ettünk ice’n’ go-t és sokat játszottunk. További élmény volt a mozgólépcsőn való közlekedés és a metrózás is.

A 2021. évi osztálykirándulásokat egy szentlőrinci biciklitúrával nyitotta a 6. osztály, aminek keretében a városba biciklizést követően fagylalttal frissítettük fel magunkat, később pedig a sportparkban is mozogtunk még egy kicsit, csak ezután indultunk vissza az iskolába egy kis kitérővel Tarcsapuszta felé. Június 9-e is a mozgás jegyében telt. Kisbuszokkal utaztunk Pécsre, ahol a Mandulásból indulva a Remete-rét felé tettünk egy 9 kilométeres körtúrát a Mecsek lankáin. Sikerült jól elfáradnunk, bár a Mandulásban lévő játszótérre visszaérve még belefért a programba sok játék és mulatozás. 11-én aztán Budapesten jártunk, ahova az osztály régóta szeretett volna eljutni. A Hősök tere és a Mezőgazdasági Múzeum megtekintése után sétáltunk egyet a városban, délután pedig a gyerekek levezethették még megmaradt energiáikat az általuk választott módon, egy trambulinparkban. Azt gondolom, ez a programelem aratta a legnagyobb sikert idén.

A 7. osztályosok egy kiváló, fagyizással összekötött szentlőrinci kerékpártúrán vettek részt 2021. június 8-án. A túra szervezője Mezei Mária tanárnő volt, a fagylaltozás finanszírozását pedig Kiss Katalin vállalta. Ezt ezúton is köszönik a hetedikesek. Június 11-én aztán egy budapesti kirándulás következett. A cél egyrészt tanulmányi jellegű volt, másrészt azért a szórakozásnak is jutott szerep. A tanulmányi rész a Mezőgazdasági Múzeum állandó kiállítása volt (ahol egyébként találkoztunk a 4. és a 6. osztály tanulóival is), a szórakozás pedig korzózás a Szabadság-hídon és a Gellért-hegy lábánál, egy kis plázázás az Allé Bevásárlóközpontban, majd pedig egy önfeledt óra a Cyberjump Trambulinparkban, ami óriási élmény volt a gyerekeknek.

A tanév utolsó napját a 8. osztály egy közös főzéssel, beszélgetéssel töltötte. Visszaemlékeztünk az előző évek legvidámabb, legviccesebb, legemlékezetesebb pillanataira. Elbúcsúztunk az iskolába járó többi osztálytól is, eltöltöttünk néhány kellemes és érzelmektől túlfűtött percet a régi tanítókkal, osztályfőnökökkel. A nap egyik fénypontja volt, hogy a LAFARGE Cement Magyarország Kft. pályázatán nyert jutalomfánkat elültethettük az iskolaudvaron, amivel egy kis emléket is hagyhatunk magunk után az iskolába járó többi gyermeknek.